Knut Hamsun -Açlık

Knut Hamsun ve Açlık kitabı benim seneler evvel okuduğum sevdiğim kitaplardan biridir. Kardeşim gelirken bana bu kitabı hediye olarak getirdiğinde çok sevindim çünkü hem kütüphanemde yoktu hemde tekrar okuyabilecektim. 



Yazar hakkında çok fazla şey söylenilmiş. Ekşi sözlükte birazını okuyunca şaşırmadım desem yalan olur. Misal doğduğu gece Norveç edebiyatının kralı Henrik İbsen'in rüyalarına girmesi. Nazi sempatizanı olması sebebiyle çok fazla tepki toplamıştır kendi halkı tarafından.


Nobel Edebiyat Ödülü alan yazarın Açlık kitabı Dünya edebiyatının en önemli eserlerinden biridir.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Behçet Necatigil çevirisi ile Varlık Yayınlarından çıkmıştır.

Kitabın adı: Açlık 

Yazarı: Knut Hamsun 

Çeviri: Behçet Necatigil

Yayınevi: Varlık Yayınevi

Sayfa sayısı: 158


Kitap, ünlü bir yazar olma sevdasıyla yanıp tutuşan bir adamın açlıkla pençeleşirken başından geçen olayları anlatır. Okurken ya sürekli acıkıyor ya da mideniz bulanıyor. 


Psikolojik etkenlerin güçlü olduğu bu kitap bir nevi yaşama ve hayata kalma savaşı veren kahramanın duygularındırıcı öyküsünü anlatıyor. 



Ve bit-tabi kitabı kesinlikle tavsiye ediyorum :)





Yorumlar

  1. Okuma listemin başlarında yer alan bir kitaptı, tekrar karşıma çıkıp kendini hatırlatması iyi oldu :)

    YanıtlaSil
  2. Kitabı okumuştum. Güzel bir kitap.Sayenizde herkese tavsiye ederim.:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan