George Orwell - 1984

''XX.yüzyıl edebiyatının en büyük isimlerinden biri olan George Orwell, her yapıtında kendi evrenini yeniden kurarak,okurlara benzersiz bir bakış açısı sunar. ''



George Orwell - 1984 adlı kitabını utanarak söylemeliyim ki bugüne kadar hep erteledim. Elime aldım kimi zaman bir sayfasını bile açmadan geri koydum, kimi zaman sonra okurum şimdi zamanı değil diye diye geçen haftalarda bitirdim en sonunda. 


İtiraf ediyorum ki kitabı erteleyişimin sebepleri içinde sanki kitapta aradığımı bulamayacağım,sıkılacağım hissiydi. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
George Orwell tüm dünyada Hayvan Çiftliği kitabı ile de tanınır.

Kitap adı: 1984 

Yazarı: George Orwell 

Çeviri: Celal Üster 

Yayınevi: Can Yayınları 

Sayfa sayısı: 352


Yazarın daha önce Hayvan Çiftliği kitabını iki kere okumuş çok beğenmiştim hatta Sivas Devlet Tiyatrosundaki oyununa da gitmiş çok beğenmiştim. 


Hal böyle olunca yazardan bir kült kitap daha okumak istedim ve 1984'ü okumak artık benim için bir memleket meselesi halini aldı. 


Elbette söz konusu Orwell olunca çok büyük beklentiye girmekle beraber biraz da sıkılır mıyım kitabı yarıda bırakır mıyım ? endişesi yaşıyorsunuz yani en azından ben biraz yaşadım. Kitap kötü bir kitap değil zaten kesinlikle değil ama elimde sürünmesinden ilk 50 sayfayı devirene kadar biraz korkmadım desem yalan olur. 


Distopya okumayı seviyorum hali hazırda yazar da bu alanın en iyi kitaplarından birini okuruna sunmuş. Distopya okurken benim kendime göre beklentilerim vardır. Mesela okuru şaşırtmalı,heyecan dolu olmalı, araya şöyle bir iki cümle sıkıştırıp '' Vay be!'' dedirtmeli ama bunların hiçbirini bu kitapta bulmadım. 


Bu demek değil ki hayal kırıklığı yaşadım yoo yaşamadım kendini okutturdu bana 1984. Orwell'ın kurguladığı dünya kusursuza yakındı, kahramanları kafanızda canlandırabileceğiniz tiplerdi, olaylar bilindik ilerledi ki Hayvan Çiftliği tadında ama ondan bir kaç seviye alttı bu kitap bana göre sanki.


Kitabı okurken Winston ile beraber kurgulanan dünyayı sorguluyor,deşiyor ve yanlışları bulup tek tek ortaya çıkarıyorsunuz. Kurgulanan dünya yazılan döneme göre müthiş bir şekilde anlatılmış ve alt yapısı sağlam bir zemine oturtulmuş. 


Kitaba başlamadan evvel bir ön sözüne göz gezdirmenizi tavsiye ederim yazarla ve kitabın yazılışı ile ilgili güzel bilgiler mevcut. 







Yorumlar

  1. Benim de uzun zamandır elimde bu kitap Damla, hala okumadım :/

    YanıtlaSil
  2. Daha önce bu kitabı okumuş ve beğenmiştim. Ama hayvan çiftliğini daha çok beğenmiştim sanırım. Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayvan Çiftliği benim için de özeldir:)

      Sil
  3. Benim çok sevdiğim kitaplardan biridir. Bu tarz kurguları okumak çok hoşuma gidiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Distopya okumayı severim ama bu bi kaç tık beklentimin altında kaldı sanki :)

      Sil
  4. Hayvan Çiftliği bir çırpıda bitmişti. İnce oluşundan ötürü hiç gözüm korkmamıştı zaten. Ama 1984 benim de sürekli ertelediğim bir kitap oldu. Artık okumak zorunda hissediyorum kendimi. Cidden memleket meselesi gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay sorma okudum ama Cesur Yeni Dünya bekliyor şimdi de ona elim gitmiyor :(

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan