Kürşat Başar - Aslında Hayal

''Yazmak bir korku tüneline girmek gibi,bilinmeyen bir deniz yolculuğuna çıkmak gibi,ilk kez açılan bir yeraltı mahzenine girmek,binlerce yıl öncesinden gelen, neyle karşılaşacağınızı bilmediğiniz bir maceraya atılmak gibi.''


Kürşat Başar'ın daha önce Yaz ve Başucumda Müzik kitaplarını okumuş sevmiştim. Özellikle Başucumda Müzik benim en çok tavsiye ettiğim,arkadaşlarıma hediye ettiğim kitapların başında gelir. Yaz kitabı benim çok beklentimi karşılamasa da yine yazarın üslubunu çok sevdiğimi, çok yönlü bir bir insan olması  beni cezbetmiştir. 


Kürşat Başar sanatın hemen her dalıyla ilgilenmiş uzun süre gazetecilik ve televizyonculuk yapmış bunun yanı sıra kitaplar yazmış ve en sonunda da yaptığı müzik çalışmalarıyla,verdiği konserlerle de adını duyuran çok yönlü bir insan olarak karşımıza çıkmıştır bit-tabi her el attığı işte başarılı olması onu imrenilecek bir insan haline getirmiştir. 



Yazarın Everest Yayınlarından çıkardığı son kitabı Aslında Hayal kitabı benim en son okuduğum kitaplardan oldu. Hali hazırda başladım madem taze taze okurken neler hissettim bu kitabı okurken sizinle de paylaşmak isterim. 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Aslında Hayal kitabı Kürşat Başar'ın kaleminden yazılan bir anı kitabı.
Aslında Hayal bir anı kitabı. Yazarın çocukluğu,ilk gençliğini dinliyoruz onun kaleminden. İstanbul,Ankara,Kıbrıs, Ağrı 'da geçen bir çocukluk ve onu takip eden gençlik yılları... Yazarın edebiyatla,sanatla,kitaplarla,müzikle tanışını; gazete ve dergilerde nasıl çalışmaya başladığını son 30 yılının geniş bir özeti diyebiliriz bu kitap için. 


Bu 30 yıl içerisinde Kürşat Başar'ın aslında neler yaptığına bir bir şahitlik ediyoruz. Dopdolu bir hayatın basamaklarını beraberce çıkarken yazarın kalp kırıklıklarına,kayıplarına da beraberce üzülüyoruz. 


Aslında Hayal'i okurken Kürşat Başar'ın kitaplarının yazılma sürecinde neler yaşadığını öğreniyoruz. O süreç yaşanırken yazarın duygusal iniş-çıkışlarını, kafasında neler planladığını, kitap yazılırken ki o duygu yoğunluğunu hissediyoruz. 


Kürşat Başar'ın bu kitabını okurken onun o çok yönlülüğüne imrenmedim desem herhalde yalan olur. Adam her el attığı işten alnının akıyla çıkmış. Yazın hayatına Gösteri dergisiyle başlayıp Hürriyet,Güneş,Yeni Yüzyıl ve Star gazeteleriyle devam etmiş ardından Propaganda adlı sinema filminin senaryosunu yazmış ünlü dizi Hatırla Sevgili'nin senaristliğini devam ettirmiş,müzikallerde görev almış,aralarda televizyon programları yapmış ve şu aralar müzikal kariyerinde emin adımlarla ilerleyen biri Kürşat Başar. 


Anı kitabı okumaktan eğer sizde benim gibi keyif alıyorsanız bence edebiyat ve sanatla iç içe geçen bu kitap tam da size göre olabilir. 

Yorumlar

  1. Başucumda müzik kitabı benim okunacaklar listemdeydi ama bir türlü sıra gelmedi.Bu kitabını da merak ettim şimdi.Bakalım sonunda okuyabilecek miyim? Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başucumda Müzik kitabını çok geciktirme çok güzeldir :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan