Can Dündar - Yüzyılın Aşkları

Yakın zamanda okumak istediklerimin içinde olan ve beni adeta kendine çeken bir kitaptan bahsetmek istiyorum size bugün.  Yakın zaman içinde alışveriş postumu okuyanlar bilir bu kitap benim en çok istediğim kitaplardan biriydi bu ara. 



Elbette Can Dündar- Yüzyılın Aşkları kitabından bahsediyorum size. Etkisinden herhalde uzun süre çıkamam ve yıl bitmeden bir kere daha okurum çünkü gerçekten büyük emek harcanarak oluşturulmuş arşivlik bir eser. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Kitapta Nazım Hikmet,Bedri Rahmi Eyüpoğlu,Yılmaz Güney gibi pek çok şair,oyuncu ve politikacının aşk hikayeleri var.
Kitabın geneline geçmeden içinde yer alan aşk kahramanlarına şöyle bir göz kırpalım:

  • Naciye-Enver Paşa
  • Latife-Mustafa Kemal
  • Afife Jale - Selahattin Pınar
  • Piraye- Nazım Hikmet
  • Eren - Bedri Rahmi Eyüpoğlu
  • Ayhan Aydan- Adnan Menderes
  • İpek-Yüksel Menderes
  • Yıldız Kenter -Şükran Güngör 
  • Fatoş-Yılmaz Güney
  • Çiğdem Talu - Melih Kibar


Yüzyılın Aşkları; sanat, siyaset,politika,edebiyat,tiyatro dünyasında yer alan kariyerinde ve Türkiye tarihinde çok önemli bir yere sahip kişilerin yer yer hüzünlü,yer yer de mutsuz biten aşk öykülerine yer veriyor.

Bana sorsanız içlerinden hangisi seni en çok etkiledi diye herhalde Latife- Mustafa Kemal, Ayhan Aydan - Adnan Menderes ve Fatoş Yılmaz Güney derdim.

kelebenkinnotdefteri.blogspot.com

Şimdi yaşanan aşklar öyle sabun köpüğü misali biterken geçmişte yaşanan aşklar gerçek aşk dedirtiyor insana. Bu aşk hikayelerini okurken yaralanan,hırpalanan tarafın hep kadınlar olduğunu da söylemeden geçemeyeceğim. Özellikle Nazım Hikmet ve Adnan Menderes'e yer yer çok kızdım,sinirlendim. Hele Nazım usta daldan dala yani :D 


Çok güzel bir çalışma olmuş doğrusu uzun zamandır bu kadar nitelikli,içeriği güzel hazırlanmış,emeği bol bir kitap okumamıştım. Eğer kitabı alacak olursanız Dvd ile hediye veriyorlar ben henüz inceleme fırsatını bulamadım ama inceleyince buraya bir güncelleme yazısı yazarım. 


Can Dündar'ın Belgesel kitaplarını alıp burada paylaşmaya çalışacağım tavsiyeniz varsa alırım :)

Yorumlar

  1. Güzel bir kitaba benziyor.Mutlaka okumalıyım bir ara.:)

    YanıtlaSil
  2. Okuması oldukça keyifli bir kitap olsa gerek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok keyifliydi yıl içinde tekrar okuyacağım :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan