2 Mayıs 2017 Salı

Wıllıam Goldıng - Sineklerin Tanrısı

Ankara'nın kararsız havasından herkese selam! Bugün madem ev hapsindeyim ve cebimde 35 liram var ekonomik krizin içindeyim bende oturup birikmiş yazılarımı yazmaya, kendimi bloguma adamaya karar verdim. Bir yandan vazgeçilmezim kakaolu bisküvilerim diğer yanda dumanı tüten kahvemle oturdum masa başına yazdıkça yazıyorum inşallah okuyorsunuzdur, yok okumuyorsanız da hiç sıkıntı değil kendi kendime yazar çizerim bende hıh! 


Gel gelelim uzun zamandır okumak isteyip de bir türlü elimin uzanmadığı bir klasik olan Sineklerin Tanrısı adlı kitaba. Uzun diyorum çünkü bir türlü ya benim satın alıp okuyamadığım ya da kütüphanede bulamadığım bir kitaptı. Allahtan bu ara ödünç kitap okuma serüvenim imdadıma yetişti de Dilekciğim bana bu kitabı yolladı. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Goldıng, bu kitabı ilk olarak 1954'te bastırmak ister tam 20 yayınevine gider ama hepsinden de red cevabı alır.


Kitabın adı: Sineklerin Tanrısı 

Yazarı: Wıllıam Goldıng 

Yayınevi: İş Bankası Kültür Yayınları 

Çeviren:Mina Urgan 

Sayfa sayısı:261


Kitabın konusuna gelirsek; günümüzde bir atom savaşı sırasında ıssız bir adaya düşen çocukların yaşadıkları serüvenler diyebiliriz topluca. Geldikleri dünyanın bütün uygar düzeninden uzakta,açlıkla,pislikle ve en önemlisi insanlıktan çok çok uzakta olan bu adada iyilik ve kötülüğün nasıl bir avuç çocuğun içine tohumlarını attığına şahitlik edeceksiniz. 


Sineklerin Tanrısı konusunu R.M. Ballantyne'nin Mercan Adası gibi eşsiz bir mercan adasının cenneti andıran ortamında başlayan bu roman, çağdaş toplumlardaki çöküntünün, insan yaradılışındaki köklerini göz önüne sermek amacıyla Mercan Adası'ndaki duygusal yönden apayrı gelişir. 


Çocuklar adaya düştükten kısa bir süre sonra içlerindeki hayatta kalma ve güçlü olanın yanında durma dürtüsü harekete geçer ve birbirlerini öldürmeye varan kararlar alırlar. 


Dünyadaki en masum varlığın çocukların bile birbirleriyle çatışmasını, vahşileşmesini anlatan Sineklerin Tanrısını okurken, George Orwell'in Hayvan Çiftliği adlı eserinin kokusunu almadım değil gerçekten. Hayvan Çiftliğinde okuyanlar bilir Hayvanlar insanlara karşı birleşip var olma mücadelesi verirken kazanır daha sonra başa geçen domuzlar, hayvanlara insanların ettiği zulümden daha beter işkence etmeye başlamışlardı.


Kitabı okurken iyiliği yücelten yazarın, kötülüğün nedenlerini de okuyucuya bir bir buldurtması güzel bir detay bana kalırsa. 


Kahramanları tanıdık aslında hepimiz biraz lider ruhlu Ralph'iz, hepimizin içinde mutlaka kötülük barındıran Jack ve mantıklı konuşan Domuzcuk vardır pekala. 


Sineklerin Tanrısı kitabı 1954 yılında yazar tarafından bastırılmaya çalışılmışsa da 20 yayınevi tarafından reddedilmiş. Tabi o dönemin şartları bu kitabın basılmasına pek de uygun değil sebep bu da olabilir muhtemelen.


Sineklerin Tanrısı kimdir derseniz kaçmaya çalıştığımız Korkularımız diyebilirim. 

Peki okumanızı önerir miyim ? 

Kesinlikle :)

4 yorum:

  1. Almak isteyipte bir türlü alamadığım bir kitaptı.Şimdi daha çok almak ve okumak istedim.Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Ben de çok etkilenmiştim. Çocuklarla aram pek iyi değil, bu kitaptan sonra iyice soğumuştum :D

    YanıtlaSil
  3. Ben bu kitabı çok merak ettim şimdi. Evde vardı. Onu da listeye ekliyorum:) Çocukların içinde bile kötülük var demek ki...

    YanıtlaSil
  4. George Orwell deyince nedense ben hiç düşünmüyorum. Dediğiniz kitap benzese bile o yazar gerçekten harika. 36 kitap okuma listemin arasına bu kitapta girmiş bulunmakta. Hayırlı olsun :)

    YanıtlaSil

2 Mayıs 2017 Salı

Wıllıam Goldıng - Sineklerin Tanrısı


Ankara'nın kararsız havasından herkese selam! Bugün madem ev hapsindeyim ve cebimde 35 liram var ekonomik krizin içindeyim bende oturup birikmiş yazılarımı yazmaya, kendimi bloguma adamaya karar verdim. Bir yandan vazgeçilmezim kakaolu bisküvilerim diğer yanda dumanı tüten kahvemle oturdum masa başına yazdıkça yazıyorum inşallah okuyorsunuzdur, yok okumuyorsanız da hiç sıkıntı değil kendi kendime yazar çizerim bende hıh! 


Gel gelelim uzun zamandır okumak isteyip de bir türlü elimin uzanmadığı bir klasik olan Sineklerin Tanrısı adlı kitaba. Uzun diyorum çünkü bir türlü ya benim satın alıp okuyamadığım ya da kütüphanede bulamadığım bir kitaptı. Allahtan bu ara ödünç kitap okuma serüvenim imdadıma yetişti de Dilekciğim bana bu kitabı yolladı. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Goldıng, bu kitabı ilk olarak 1954'te bastırmak ister tam 20 yayınevine gider ama hepsinden de red cevabı alır.


Kitabın adı: Sineklerin Tanrısı 

Yazarı: Wıllıam Goldıng 

Yayınevi: İş Bankası Kültür Yayınları 

Çeviren:Mina Urgan 

Sayfa sayısı:261


Kitabın konusuna gelirsek; günümüzde bir atom savaşı sırasında ıssız bir adaya düşen çocukların yaşadıkları serüvenler diyebiliriz topluca. Geldikleri dünyanın bütün uygar düzeninden uzakta,açlıkla,pislikle ve en önemlisi insanlıktan çok çok uzakta olan bu adada iyilik ve kötülüğün nasıl bir avuç çocuğun içine tohumlarını attığına şahitlik edeceksiniz. 


Sineklerin Tanrısı konusunu R.M. Ballantyne'nin Mercan Adası gibi eşsiz bir mercan adasının cenneti andıran ortamında başlayan bu roman, çağdaş toplumlardaki çöküntünün, insan yaradılışındaki köklerini göz önüne sermek amacıyla Mercan Adası'ndaki duygusal yönden apayrı gelişir. 


Çocuklar adaya düştükten kısa bir süre sonra içlerindeki hayatta kalma ve güçlü olanın yanında durma dürtüsü harekete geçer ve birbirlerini öldürmeye varan kararlar alırlar. 


Dünyadaki en masum varlığın çocukların bile birbirleriyle çatışmasını, vahşileşmesini anlatan Sineklerin Tanrısını okurken, George Orwell'in Hayvan Çiftliği adlı eserinin kokusunu almadım değil gerçekten. Hayvan Çiftliğinde okuyanlar bilir Hayvanlar insanlara karşı birleşip var olma mücadelesi verirken kazanır daha sonra başa geçen domuzlar, hayvanlara insanların ettiği zulümden daha beter işkence etmeye başlamışlardı.


Kitabı okurken iyiliği yücelten yazarın, kötülüğün nedenlerini de okuyucuya bir bir buldurtması güzel bir detay bana kalırsa. 


Kahramanları tanıdık aslında hepimiz biraz lider ruhlu Ralph'iz, hepimizin içinde mutlaka kötülük barındıran Jack ve mantıklı konuşan Domuzcuk vardır pekala. 


Sineklerin Tanrısı kitabı 1954 yılında yazar tarafından bastırılmaya çalışılmışsa da 20 yayınevi tarafından reddedilmiş. Tabi o dönemin şartları bu kitabın basılmasına pek de uygun değil sebep bu da olabilir muhtemelen.


Sineklerin Tanrısı kimdir derseniz kaçmaya çalıştığımız Korkularımız diyebilirim. 

Peki okumanızı önerir miyim ? 

Kesinlikle :)

4 yorum:

Ebemkuşağı on 2 Mayıs 2017 09:33 dedi ki...

Almak isteyipte bir türlü alamadığım bir kitaptı.Şimdi daha çok almak ve okumak istedim.Emeğinize sağlık:)

Kağıt Salıncak on 2 Mayıs 2017 12:35 dedi ki...

Ben de çok etkilenmiştim. Çocuklarla aram pek iyi değil, bu kitaptan sonra iyice soğumuştum :D

Yasemin Işık on 3 Mayıs 2017 04:02 dedi ki...

Ben bu kitabı çok merak ettim şimdi. Evde vardı. Onu da listeye ekliyorum:) Çocukların içinde bile kötülük var demek ki...

Samet Tutal on 3 Mayıs 2017 14:00 dedi ki...

George Orwell deyince nedense ben hiç düşünmüyorum. Dediğiniz kitap benzese bile o yazar gerçekten harika. 36 kitap okuma listemin arasına bu kitapta girmiş bulunmakta. Hayırlı olsun :)

Yorum Gönder