Erdal Öz - Yaralısın

Size geçen postlarımda söz etmiştim hatırlarsanız Erdal Öz ve Yaralısın kitabını edinip okumak istiyorum demiştim işte o kitabı edindim okudum ve çok ağladım.  İyi romanın nasıl yazılabileceğini bana bir kere da öğreten Erdal Öz'e sevgilerimle Yaralısın'ı anlatmaya başlıyorum sevgili okur hazırsan derin bir nefes al öyleyse.


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
50 kuşağının öncü yazarlarından olan Erdal Öz yalın dille yazılmış Yaralısın adlı kitabıyla sizi de içine çekecek.

Herkes bir nebzede  olsa Deniz-Yusuf - Hüseyin'i hatırlar ki hatırlamayanlar bile o dönemi yaşayan anne ve babalarımızdan onları çok dinledik. Erdal Öz'ün bir önceki okuduğum Gülünün Solduğu Akşam kitabı bir anlatı kitabıydı ve Erdal Öz o dönemde bu üç kişiyle aynı hapishanede yattığı için konuşabilme şansını elde edebilmiş Deniz Gezmiş'in isteği ile yaşadıklarını dilinin döndüğünce o kitapta toplamıştı.


Gülünün Solduğu Akşam beni o kadar etkilemişti ki bende Yaralısın kitabını yakın bir zamanda alıp okumaya niyetlenmiştim. Aslında kitabı okuyalı çok oldu ama ben ancak tesirinden çıkıp size bunları yazabiliyorum. Yaralısın 1970-1980 döneminin acı gerçeklerini,sağ-sol kavgalarını o dönemde dönen politikaları yalın bir dille,güçlü bir üslupla anlatmış çok güzel bir roman.


Yazarın Kanayan adlı romanıyla aynı dönemde çıkmış Yaralısın romanı da. Kitap aynı zamanda 1975 Orhan Kemal kitap ödülünü de almış bir yapıttır. O dönemde yapılan işkenceleri okurken ara ara sinirleriniz bozulabilir,ağlayabilir ve kitabı okumayı bırakabilirsiniz ama sakın bırakmayın devam edin ki o dönemi yaşananları daha iyi idrak edebilin.  


Siyasi suçlu diye suçladıkları pek çok kişiye yapılan sayısız ve akıl almaz işkenceleri okurken inanın bana bu nasıl insanlık diye geçireceksiniz içinizden insan olduğunuzdan ötürü utanacak yer yer de içiniz daralacak belki ama dediğim gibi kitabı asla bırakmayın ve bitirin.


Yaralısın Can Yayınlarından çıkmış olup 245 sayfa yani 1 günde bitebilecek türden ama etkisinden uzun süre çıkamayacağınız bir eser. 




Yorumlar

  1. Erdal Öz kitaplarından hiç okumamıştım. Ama bu yazıdan sonra okumak istiyorum :) Hemen bile olabilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyunca paylaşırsan sevinirim sen ne düşüneceksin bakalım :)

      Sil
  2. Çok üzen üzücü kitaplar:( harika bir paylaşım..

    YanıtlaSil
  3. Çok merak ediyordum bu kitabı. Fakat siyasi dokunuşlara karşı ön yargılıyım hep neden bilmem. Bu yazından sonra direk alıp okumak istiyorum. Çok güzel bir yazı olmuş, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ön yargılı olma lütfen eğer kitabı alıp okursan ne demek istediğimi anlayacaksın zira bu yaşananların hepsi gerçek ve acı dolu. Okuduğunda da görüşlerini benimle paylaşırsan sevinirim :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan