Yekta Kopan - İki Şiirin Arasında

''Duyduğum her şeye başka bir anlam vermekten vazgeçemiyorum. Dil böyle işte,             ehlileştirilemeyen  bir hayvan.''


Yekta Kopan'ı nedense öykülerinden çok yaptığı kültür-sanat programları ve seslendirmeleriyle daha çok seviyorum. Çok başarılı bir seslendirme sanatçısı olduğu kadar Türkçeyi kullanmadaki üstün başarısı dili kendine has üslubuyla o özel tınısıyla sizi kendinize hayran bıraktıracak şekilde oynaması benim gibi çok okuyup yazan hele de kitaplara düşkün biri için bir erkeği çekici kılıyor sizi bilmiyorum.


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Bu kitaptaki bazı öyküler değişik dergilerde yayınlanmış sadece iki öyküsü yeni ve ilk kez okuyucuyla buluşmuş.
Kitap iki bölümden oluşuyor. Birinci bölümde 5 öykü ikinci bölümde ise 6 öykü var. Bunların bir çoğu çeşitli dergilerde ve gazetelerde yayınlamış öyküler içinde sadece iki öykü yeni ve ilk kez okuyucusuyla buluşuyor.


Elbette pek çoğunuz gibi bende D&R kampanyasından görüp aldım bu kitabı.İlk çıktığında alacaktım lakin araya başka başka kitaplar girince bu kitap unutuldu gitti. Geçen toptan alışveriş yaparken gözüme takıldı ve fiyatı da uygun olunca aldım ama almasam da olurmuş çünkü Yekta Kopandan çok daha iyi öyküler okuduğumu biliyorum. Kış içinde bu kitaba belki bir şans daha verebilirim çünkü beni tanıyorsanız öykü okumayı ne kadar çok sevdiğimi de bilmeniz gerekir. 



Öykücülük benim için roman yazmaktan daha önemlidir. Öykü romana göre daha kısadır hemen kurgulamanız,olayları,karakterleri uygun bir şekilde yerleştirmeniz gereklidir aksi takdirde kaçırdığınız en ufak ayrıntı öyküdeki kurguyu yerle bir eder onu okuyanın da elinden bırakmasına sebep olur.


Kitap Can etiketiyle çıkmış hala bulabilirseniz kampanyadan alıp kitaplığınıza katabilirsiniz bu kitabı amma velakin almasanız da pek bir şey kaçırmıyor olacaksınız. 

Ben öyküler içinde en çok ''Öğretmen'' başlıklı öyküye bayıldım çok güzel yazılmış ve çok iyi anlatılmış. 


Şu aralar iyi bir öykü kitabı okumak istiyorum diyorsanız size Sinan Sülün'ün Karahindiba kitabını şiddetle önerebilirim özellikle Mavi Pelikan öyküsü benim favorimdir. 


Yorumlar

  1. Okudum desem :) d&r'da gittim geçenlerde ve önüme gelen ilk kitabı aldım. Okudum sonra, çok güzeldi. O da bu kitap işte :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha iyi öykülerini de okudum yazarın o yüzden ben orta buldum :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan