Tahsin Yücel - Kumru İle Kumru

Öykücü,romancı,denemeci Tahsin Yücel her kitabıyla beni yeniden kendine hayran bırakan eşsiz kişi,yazar,edebiyatçı Tahsin Yücel. Okurlarını düşündüren,eğiten bulunmaz bir nimet toprağı bol olsun Tahsin Yücel. 


Bugün size yine bir Tahsin Yücel romanı ile karşılıyorum. Çok seviyorum çünkü Tahsin Yücel okumayı onu okurken hem çok bilindik yerlere yolculuk yapıyorum hem de hiç bilmediğim bir dünyanın kapısını aralıyorum gibi oluyor ve hazırsanız başlıyorum Kumru ile Kumru kitabını dilimin döndüğünce anlatmaya.


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Kumru ile Kumru 2002 yılında yayınlanmıştır.
Kumru köyde başlık parası ile evlendirilen evlendikten sonra da kocası Pehlivanla beraber şehre göç eden bir köylüdür. Hiç bilmediği daha önce görmediği bir yere ürkerek gelen Kumru kapıcı olan kocası ile beraber bir varoluş mücadelesine girer bu koca kentte. Tamamiyle yabancı olduğu şehir yaşamı ilk başlarda Kumru'yu çok zorlar, yeni bir dünyanın kapısının eşiğindedir ve bir hayli korkmaktadır her geçen gün öğrendiği şeylerden.


Kumru gündeliğe gittiği evlerde kullanılan modern cihazlara,ev aletlerine adeta şaşırarak çoğu zamanda imrenerek bakmakta ve bu eşyaların hepsine birer anlam yüklemektedir. Eşyaları gözünde büyüttükçe büyüten ve onlara adeta insan muamelesi yapan Kumru özellikle evine gündeliğe gittiği Tuna hanımın buzdolabından oldukça etkilenir. Vestigos ( buzdolabının adı ) aşık olacak derecede hisler besleyen onu hayatının tam ortasına koyan Kumru onu alana kadar hem içinde hem de aile yaşamında türlü türlü sıkıntılara katlanacak ve bunu gerçekleştirdiğinde ise o tutkunun yerinde yeller esecek bir bakıma onun yerini koca bir mutsuzluk alacaktır.


Sınıf atlamaya çalışan bir köylü kızı,tüketen insanoğlunun aslında hızla tüketilişi anlatılıyor bu kitapta. Kumru istediği, anlam yüklediği eşyaları bir bir elde ederken bu serüvende hem ailesini hem de kendi karakterini kaybedecektir.

Yine bir solukta okuduğum harika bir Tahsin Yücel romanı oldu benim Kumru ile Kumru bana çok şeyler kattığını,çok şey öğrendiğimi rahatlıkla söyleyebilirim ilk tavsiye edeceklerimin arasına girdi bile :)






Yorumlar

  1. Tahsin Yücel'in bu kitabını okumamıştım. Listeme ekledim teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar Blog yorum kardeşliğinden blogunuzu okudum ve yorumlarınız çok güzel.Bu kitabi okuncaklar listeme ekliyorum.Sizi takibe alıp üye oldum.Bende sayfama beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) en kısa zamanda sayfanızı ziyaret edeceğim :)

      Sil
  3. Hala Tahsin Yücel okumamak da benim ayıbım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen okuyorsun o halde salıncakcıım :)

      Sil
  4. Merhaba vize proje ödevim icin kumrubile kumru kitabı hakkında iki sorum olucaktı rica etsem bu sorulari cevaplaya bilirmisiniz ?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan