Kemal Varol - Haw

Hellö Okur !

Kemal Varol'un Ucunda Ölüm Var kitabından sonra arka arkaya yine aynı yazarın farklı bir kitabını okumaya karar verdim. Normalde böyle aynı yazarın peş peşe kitaplarını hiç okumam ama Haw kitabı elime geçince neden bekleteyim dedim ve kitaba yumuldum.

Hafta içi annemi otogara bıraktıktan sonra yine kütüphaneye uğradım hem biraz zaman geçirmek için hem de okunacak kitabım bittiğinden bi uğramak istedim. Bilmeyenler için ben Ankara'da yaşıyorum ve genellikle Adnan Ötüken Kütüphanesini kullanıyorum kitap ödünç almak için. Burası  hem oturduğum yere yakın hem de aradığım kitapları  bulmam mümkün.


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Aylak Madam'da ''Haw'' okuması 
Kemal Varol'un Haw kitabı İletişim Yayınlarından çıkmış sayfa sayısı 230. Kapak tasarımı ise Suat Aysu'ya ait. 


Kitabın konusuna gelince Mikasa adında bir köpeğin yaşamı üzerinden savaşı anlatıyor. Bir köpeğin gözünden savaşın nasıl olduğu, yitirilen canları,gidilen ama dönülmeyen yolların izini sürüyor yazar Mikasa ile bu arada kitabı okurken Mikasa'nın Melsa'ya olan aşkını onu bulmak için gösterdiği çabaya da şahitlik ediyorsunuz. 

Mikasa Melsa'nın aşığı, Alevli Kalpler Çetesinin üyesi, o doğmadan onu ve kardeşlerini terk eden babasını ve küçük yaşta onu dışlayan annesinin ona yaptıklarını hiç unutmuyor. Hayata tam tutunacağı zaman en çok sevdiği kişiyi ellerinden alıyorlar yani  Melsa'yı. Mayın arama köpeği olarak yetiştiriliyor, askerlerin yaşamlarını seyrediyor uzaktan uzağa ama amacı hep eski mutlu günlerine dönebilmek ve bunu arzularken bir gün bir mayına basıyor Mikasa yine hayatı alt üst oluyor arka bacaklarını kaybediyor onların yerini iki tekerlek alıyor. Yaşıyor Mikasa tabi buna yaşamak denilebilirse. İçinde hep bir umutla yaşıyor belki bir gün Melsa'yı bulurum ona kavuşurum umuduna yaslanıyor.


Kemal Varol'u başka bir zaman okusam yine aynı tadı alır mıydım yine beni bu denli çarpar mıydı diyorum kendi kendime sonra soruyu çok saçma bulup çenemi kapatıyorum elbette bulurdun Damla diyorum çünkü yazar o kadar içinden gelerek ve bir şeyleri o kadar yaşayarak yazmış ki insan hayret ediyor okurken dumura uğruyor sarsılıyor, canı çok yanıyor. 


Kemal Varol'un bu kitabını da sizlere şiddetle öneririm okuyunca bana hak vereceğinizi düşünüyorum ve bu kitap sizi sarsabilir onu da belirteyim. 

Yorumlar

  1. sevmedim damla , zorlama , alttan altta göndermelerle dolu kitap , ideolojik olacaksa daha açık yazılsın , ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı yerleri çok acımasızca yazılmış ve çok acı dolu kitabı okudukça çok çarpmıştı bu beni. Ucunda Ölüm Var kitabı ona nazaran biraz daha naif eline geçerse bi de onu dene Eylemcim :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan