Haruki Murakami - Sputnik Sevgilim

Murakami sevenler sevmeyenler daha okumamış olanlar adını bile yeni işitenler buralarda mı ! Evet sevgili okur bugün Murakaminin dilimize son çevrilen kitabı Sputnik Sevgilimden bahsedeceğim hadi kemerleri takalım kısa ama doyurucu bir yolculuk bizi bekler çünkü.


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Murakami okumaları tabi ki Goofy's de yeni mekanım Ankara'da

Bugüne kadar 7 adet Murakami kitabını devirdim yani piyasada çevrilen Murakami kitaplarının en fazla 3 tanesini okumamışımdır. Murakami'yi seven çok seviyor sevmeyen de sevmiyor sevgili okur. Ben son kitabından önce seviyordum ancak şu kitaptan sonra ortalardayım ne çok seviyorum ne de sevmiyorum yani anlayacağınız bir Araf dönemi yaşıyorum yazarla ilgili.


Murakami hakkında böyle düşünmemin sebebi kitaplarının hep aynı döngüde ilerlemesi yani yazarın en az üç kitabını okuduysanız şayet ne yazabileceğini sizi nelerin beklediğini az çok hissedebiliyorsunuz. Nitekim bu kitapta da benim için böyle oldu yine bir cinsellik yine üçlü aşk döngüsü ki bu bazen ikili de olabiliyor ve bit tabi kahramanlardan birinin kaybolması.


Şimdi kitabın konusu açalım biraz. Murakami bu kitabında Sumire, Myu ve isimsiz bir erkek kahramana yer vermiş. Üçlü bir aşk ilişkisinin tam ortasında buluyorsunuz kendinizi. Sumire yazar olmak için çabalayan, üniversite terk bir genç kadındır üniversitedeyken isimsiz erkek kahramanımızla tanışıyor ve kısa sürede çok iyi arkadaş oluyorlar ancak isimsiz kahramanımız ki romanı onun ağzından dinliyorsunuz (yani Sumirenin hikayesini ) Sumire'ye aşık oluyor ama Sumire erkeklere karşı hiç bir şey hissetmiyor o daha sonra bir düğünde tanışacağı Myu adlı gizemli bir kadına istek duymaya başlıyor.


Olaylarda bundan sonra gelişiyor zaten Sumire'nin Myu ile çalışmaya başlaması, ona karşı duyduğu hisler, erkek kahramanımızın amansızca Sumire'ye duyduğu ilgi ve bir Yunanistan gezisi sonucu Sumire'nin kayboluşu ile devam eden bilindik bir Murakami romanı.


İçten söylemek gerekirse sonraki çevrilecek kitabı da böyle olursa Murakami okumayı bırakabilirim çünkü aynı döngüde yazmasından sıkıldım. 

Yaz günlerinde kolaylıkla okunabilecek bir kitap ve Murakami ile tanışmamış olanlar için ısrarla Sahilde Kafka ile başlamalarını tavsiye ediyorum. 

Yazarın Sahilde Kafka, İmkansızın Şarkısı, Zemberekkuşunun Güncesi, Kadınsız Erkekler, Sınırın Güneyinde Güneşin Batısında, Koşmasaydım Yazamazdım yorumları blogda biraz kurcalarsanız bulabilirsiniz :)

Kitapla kalın bir sonraki yazı Ankara'da çok cici bir mekanla ilgili olacak :)





Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Zülfü Livaneli - Elia ile Yolculuk