Elif Key - Bize İki Çay Söyle

Doğru dürüst baharı göremedik, baharı göremeyene yaz gelir mi ?

Gelmiyor.

Gerçi böyle memlekete böyle hava.

Bizim buralara bulut, yağmur,çamur yakışır.

Elmalarla armutların toplandığı,sapla samanın karıştığı memleketlere bahar gelmez.

Geldiği gibi kaçar. 

Paçasından yakalayamayız.


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Elif Key okumaları Ankara'da Aylak Madam da 
Elif Key ve Bize İki Çay Söyle uzun zamandır listemde olan ve vakitsizlik yüzünden okuyamadığım bir kitaptı. Dün kütüphaneye uğrayınca bu kitabı rafta gördüm biraz içini karıştırınca diğer okunacak kitapların en başına çektim. 


Kitabı dün aldım ve bugün bitirdim. İletişim yayınlarından çıkan Bize İki Çay Söyle 159 sayfa yani iki fincan kahvelik yolu var :)


Elif Key bu kitabında anların,olayların,yaşadıklarının otoportresini çizmiş bir nevi bize. Çocukluk anılarından tutun da şahit olduğu olaylara, ülkemizdeki gel-gitlere sihirli kalemiyle dokunmuş değişik açılardan bakmamızı sağlamıştır. 

Facede bizi arkadaş olarak eklememizi ısrarla isteyen ailemizden tutun da, hayat gayesi içinde yuvarlanıp giderken birbirimize yabancılaşmamıza,sosyal medyanın komedi dolu dünyasından,anlardan,olaylardan, ülkedeki ağlanacak halimize katıla katıla gülmemize kadar pek çok şeye değinen yazar üslubu ile beni çok etkiledi o kadar doğru dosdoğru şeyler söylemiş ki sanki bunları her okuyana iyi bir şaplak atmak niyetiyle kalemini oynatmış. Düşünceleri o kadar yalın ve o kadar doğru ki insan okudukça ''Evet evet, cidden bu da böyleydi ''diyor dahası unuttuğumuz pek çok olayı buz dağının o görünmeyen kısımlarını tek tek eritip önümüze seriyor.


Elif Key Ekonomi okumuş Marmara Üniversitesinde ancak bir gün bir gençlik  dergisinde ''Yazısına güvenenleri bekliyoruz '' ilanını görmüş 92 yılından beri yazmaya başlamış yazış o yazış hala devam ediyormuş iyi ki yazıyormuş iyi ki de bu kitabı öne çekmişim. 


Nitelikli ve kısa sürede okunacak bir kitap arıyorsanız Elif Key'in bu kitabını size şiddetle önerebilirim. Ben kütüphaneden aldım kitabı en kısa sürede kendi kitaplığım içinde alıp bir kenara atmayı planlıyorum çünkü başucu niteliğinde.

 


Yorumlar

  1. Öyle bir anlatmışşınız ki :) en kısa zaman da okumalıyım dedim :) teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pişman olmayacağını umut ediyorum :)

      Sil
  2. Kesinlikle okunacaklar listesinde olacak bir kitap.Anlatimin için teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan