Bir Yaz Gecesi Rüyası

Bir sor bakalım neden seviyorum yazı kıştan,sonbahardan,bahardan bir sor. Her şeyin anlamı o mevsimde saklı çünkü. Anlamadın mı anlatayım bariz o vakit dinle beni.




Küçükken daha ablamın bana söylediği bir Candan Erçetin şarkısında gizliydi mutluluk,bankın güneş gelen tarafına oturduğumda iliğim kemiğim ısınıverirdi sabah güneşi işte, güzele mi çok gevezeye mi var orasını sen tamamla. Nefes alamazdım sıcaktan, bariz balkona atardım kendimi ama o da çare olmazdı güç bela nefes almaya çalışan bedenime inat tenime nefes aldırayım derdim inerdim bi boy yürüyerek sahile, sabahtan akşama akşamdan sabaha dalar giderdim o maviliğe boylu boyunca ta ki acıkan karnımın isyan zilleri çalana dek. İşte o vakit çıkardım denizden.Eve doğru yol alırken bisikletimi getirmediğime hayıflanırdım o kadar yolu nasıl geri döneceğim diye kendimle uğraşırdım. Sırt çantamdan kulaklığı çıkarıp Modern Sabahlar'ı dinlemeye başlardım uzun olan yolu kısaltmak için.Son sesle eve giderken biliyorum ki şimdi ablam salatayı yapıyor kerata,bi de çok güzel yoğurtlu makarna yer onu görünce sizin de canınız yoğurtlu makarna yemek ister. Annem masayı hazırlamıştır bile duşa girmez, denizden sonra tuzlu tuzlu kokar bekler mangaldan sonra girer bi de öğlen biz uyurken boş durmaz helva yapar fıstıklı. Buram buram helva kokar ev. Birsen mangalın başına geçmiştir hemen ilk iş kedileri kovalamak sonra dumanı tüten yemek sofrası içimde kelebekler yanımda eş dost en çok Cunda reis Cunda çok güzel. Eve vardığımı anlarım işte o vakit ev dedikleri yer böyle saadet masalı gibi bi şey. Annem bana gülümser ben de ona gülümserim sonra gülümserken anneme daha çok benzediğimi düşünür yine gülümserim.



Yarın perşembeymiş mesela günlerden,pazar kuruluyormuş Ayvalık'ta,gündüz biraz takılmaca oralarda hamakta akşamdan kalma kitabımla damla sakızlı Türk kahvem beni bekliyormuşcasına sonra akşam da Cunda.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan