Nermin Yıldırım - Saklı Bahçeler Haritası

''Sadece yaşayanlar acı çeker yeryüzünde. Nerede olurlarsa olsunlar, kim olurlarsa olsunlar. Acı dediğin üzerimize geçirdiğimiz kırk yıllık hırkalara benzer. Kimse beğenmez ama üşüyen herkes usulca giyer. Ve hayat,benim bildiğim en soğuk yer. Hepimiz üşümeye içimizden başlıyoruz.Derinlerden, çukur gibi, kuyu gibi,yürek gibi bir yerden.''


Nermin Yıldırım son iki senedir gündemimde olan bir yazar.Onu çok geç keşfetmiş olmak beni her zaman hayıflandırır nitekim hep zor zamanlarıma denk gelmiştir Nermin Yıldırım okumalarım. Saklı Bahçeler Haritası kitabını da okurken zor bir döneme girmiştim ve hala o dönemin içinde debelenmekteyim.

Nermin Yıldırım




Yazarın daha önce Unutma Dersleri ve Unutma Beni Apartmanı kitaplarını okumuştum hatta hızımı alamayarak kendisiyle Cermodernin düzenlediği söyleşide tanışma fırsatı elde ederek o kısacık zaman dilimine bir çok şeyi sığdırmak istemiştim kendimle ilgili ama çok da başarılı olamamıştım.
Saklı Bahçeler Haritasından bahsedelim mi ? O vakit kemerleri bağlayın, uçuşa geçiyoruz.



53 yıl önce yazılmış esrarengiz mektuplar almaya başlayan yetenekli editör Rıdvan, mektupların anlattığı sıra dışı ihanetin peşine düşerek, geçmişten bugüne uzanan bir sırrı çözmeye çalışır. Yap- boz parçaları birleştikçe sırrı keşfetmenin hülyasıyla kendinden geçen Rıdvan aslında gerçeğin hiç de kendi kafasında kurduğu gibi olmadığını anlayacaktır.  53 yıl önce Suad ve Behiye adlı iki kız kardeşin birbirlerine yazmış oldukları bu mektuplarda yakın tarihi, II.Dünya Savaşı'nda yaşananları, Hitler egemenliğini, İspanyadaki iç savaşı,yeni kurulan Türkiye Cumhuriyetinin sancılı büyüme evresine tanık olurken; iki kardeşin ihanetle, aşkla örülü çırpınışlarına da şahitlik ediyoruz.




Kitabın sonuna gelip de esrarengiz mektupların gizemi çözülünce benim gibi çok şaşıracağınıza, altı çizili satırları bir deftere not etme çabasına gireceğinize eminim.


Nermin Yıldırım kitapları benim hayatımın hep en zor dönemlerinde bana ışık olmuştur. Kendimden kaçmak istediğim,yalnız kalmaya çalıştığım, insanlardan bucak bucak kaçtığım zamanlarda benim rehberim olup beni sakinleştiren bir ninni gibi beni huzurla sarıp sarmalayan kucak açan pusula işlevini görmüştür. Bazı yaralar vardır onları göstermekten de görmekten de son derece korkarsınız ama asıl korktuğunuz yara değil siz de bırakacağı izdir. Bu nedenle bence kendinize bir iyilik yapın ve bir adet Nermin Yıldırım kitabı alıp sakinleşmeye bakın. Aç ya da tok karnına fark etmez çok çok iyi geldiği kesin yaralı ve bi-çare ruhlara.




Kitabın tanıtım filminden bir kare ile yorumuma son veriyorum. Tanıtım filmindeki Rıdvan karakterini canlandıran kişi Yetkin Dikinciler olsa ne güzel olurdu demeden de geçemiyorum.

İyi pazarlar :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Zülfü Livaneli - Elia ile Yolculuk