2 Ocak 2016 Cumartesi

Nermin Yıldırım - Unutma Dersleri

Yeni yıla çok geç keşfettiğim ama bulup da bütün kitaplarını hatmettiğim bir yazarla sıfır kilometre bir yazıyla başlamak istiyorum. Yazar Nermin Yıldırım kitabın adı Unutma Dersleri.


Nermin Yıldırım ismi son dönemde pek bir popüler ee nasıl olmasın ki hatun güzel,akıllı mı akıllı,yaratıcı, su gibi bir dili muhteşem eserleri var üstelik Cer Moderndeki söyleşi sırasında o kadar samimi o kadar tatlı bir havası vardı ki imza sırasında erkek olsam peşinizde koşar sizi kaçırmazdım bile dedim o da mahçup mahçup gülümseyerek eminim ki içinden bana ''Çattık deliye '' demiştir :)

Nermin Yıldırım - Unutma Dersleri 

Hadi bağlayın şakira kemerlerinizi uçuşa geçiriyorum sizi annem! Hepimizin başından bir aşk hikayesi geçmiştir eminim. Aslında biz kadınlar daha derin yaşıyoruz aşkı karşı taraf bu aşk meşk olaylarında biraz daha mı rahat sanki ne? Biz ayrıldığımızda çevremizdeki selpakları yermişcesine silip süpürürken, yiyebileceğimiz kadar yerken ya da hiç yemezken erkek efradından olanlar (gördüklerimden söylüyorum ) pek bir rahatlar be halı saha maçı konuşanına bile rastladım yani :D
Bu kadar duygusuz olmayın erkekler ayıp ayıp deyip zehrimi akıttıktan sonra kitaptan bahsedebiliriz.



Aşk acısıyla boğuşan bir kadın Feribe. Acı veren tüm hatıralarından bir bir silkinerek kurtulmanın derdinde. Monoton bir hayat, sıradan bir evlilik, heyecanı unutmuş bir kadın. Yaşadığı yüksek dozda aşk acısını unutmak için soluğu Mazi İmha Merkezinde alan Feribe, başlarda burada verilen Unutma Derslerini alaya alır. Her hafta yapmak zorunda olduğu ödevler, düşünmek zorunda kaldığı hayatı güya ''Hani ben unutmaya gelmiştim ne ayak siz bana bir bir hatırlatıyorsunuz her haltı !! '' deyip isyan eden kalbinin aslında unutmak istediği her şeyin bir anlamı olduğunu hatırlatacaktır Feribe'ye.


Kahramanımız meçhul aşkını unutmak isterken kendini kaybedecektir arada mesela bankadaki işleri birbirlerine karıştıracak,kocasının onu aldatma ihtimali olup olmadığını sorgulayacaktır kendi içinde.
Feribeyi okurken kendi çektiğiniz aşk acısına gidip geleniniz olacaktır elbette ama asıl konu meçhul sevgiliyi unutayım derken yaşadığı ve tamamiyle beyninden söküp atmak istediği geçmişine saplanacaktır Feribe'nin. Yaşadığı aşkı unutmaya gelen Feribe aslında kendi içindeki iplerin kayboluşlarına şahit etmekle kalmıyoruz bir nevi nasıl hatırliyor, yaşıyor,öğreniyoruz.


Cer Modernde söyleşiden ;)


Kitap size Unutmayı değil Unutmamayı anlatıyor hissikabbel vuku :)  Bir de kitabı okurken muhakkak yanınızda minik bir defter olsun çok altı çizilesi, çok yazılası cümleler var.

Benim altını çizdiklerim :)

"Anladım", dedim. Sadece o kadarını diyebildim. Bazı acıların çünkü, cümlesi olmaz. Sözcükler, kimi manaların yükünü kaldıramaz.



Tek başıma seni özlemek çok zor. Hiç değilse sen de beni özleyerek el veremez misin?"

"Beklemek çünkü, bir olmazı oldurmayı umanların safdilliğidir. Gelecekler zaten kalbinizi yormadan gelir."
"Zira bazen kalp; minik, çalışkan bir fabrika gibi heves, heyecan ve aşk üretir, biriktirir. Depo dolup taştığında, nakil için başka bir kalp bulmak lüzumu baş gösterir. Kimi kez hiç düşünmeden, mümkün olan, hatta mümkünse mümkün olmayan ilk kalbe aktarır insan biriktirdiğini. Yani belki de aşk, birine duyulan hisler toplamından ziyade, kendi başına yetişen, sahibini arayan öksüz duyguların neticesidir."







2 yorum:

  1. kitabı yazın bir solukta okumuştum. benzer nitelikte esprilerin çok sık yapılması gibi küçük eleştirim dışımda zekice yazılmış çok iyi bir kitap. son tahlilde "ağaçtan düşenlerin" daha çok seveceğine inandığım, okuması keyifli bir kitap.evet.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalr blogunuzu takibe aldim bloguma beklerim

    YanıtlaSil

2 Ocak 2016 Cumartesi

Nermin Yıldırım - Unutma Dersleri


Yeni yıla çok geç keşfettiğim ama bulup da bütün kitaplarını hatmettiğim bir yazarla sıfır kilometre bir yazıyla başlamak istiyorum. Yazar Nermin Yıldırım kitabın adı Unutma Dersleri.


Nermin Yıldırım ismi son dönemde pek bir popüler ee nasıl olmasın ki hatun güzel,akıllı mı akıllı,yaratıcı, su gibi bir dili muhteşem eserleri var üstelik Cer Moderndeki söyleşi sırasında o kadar samimi o kadar tatlı bir havası vardı ki imza sırasında erkek olsam peşinizde koşar sizi kaçırmazdım bile dedim o da mahçup mahçup gülümseyerek eminim ki içinden bana ''Çattık deliye '' demiştir :)

Nermin Yıldırım - Unutma Dersleri 

Hadi bağlayın şakira kemerlerinizi uçuşa geçiriyorum sizi annem! Hepimizin başından bir aşk hikayesi geçmiştir eminim. Aslında biz kadınlar daha derin yaşıyoruz aşkı karşı taraf bu aşk meşk olaylarında biraz daha mı rahat sanki ne? Biz ayrıldığımızda çevremizdeki selpakları yermişcesine silip süpürürken, yiyebileceğimiz kadar yerken ya da hiç yemezken erkek efradından olanlar (gördüklerimden söylüyorum ) pek bir rahatlar be halı saha maçı konuşanına bile rastladım yani :D
Bu kadar duygusuz olmayın erkekler ayıp ayıp deyip zehrimi akıttıktan sonra kitaptan bahsedebiliriz.



Aşk acısıyla boğuşan bir kadın Feribe. Acı veren tüm hatıralarından bir bir silkinerek kurtulmanın derdinde. Monoton bir hayat, sıradan bir evlilik, heyecanı unutmuş bir kadın. Yaşadığı yüksek dozda aşk acısını unutmak için soluğu Mazi İmha Merkezinde alan Feribe, başlarda burada verilen Unutma Derslerini alaya alır. Her hafta yapmak zorunda olduğu ödevler, düşünmek zorunda kaldığı hayatı güya ''Hani ben unutmaya gelmiştim ne ayak siz bana bir bir hatırlatıyorsunuz her haltı !! '' deyip isyan eden kalbinin aslında unutmak istediği her şeyin bir anlamı olduğunu hatırlatacaktır Feribe'ye.


Kahramanımız meçhul aşkını unutmak isterken kendini kaybedecektir arada mesela bankadaki işleri birbirlerine karıştıracak,kocasının onu aldatma ihtimali olup olmadığını sorgulayacaktır kendi içinde.
Feribeyi okurken kendi çektiğiniz aşk acısına gidip geleniniz olacaktır elbette ama asıl konu meçhul sevgiliyi unutayım derken yaşadığı ve tamamiyle beyninden söküp atmak istediği geçmişine saplanacaktır Feribe'nin. Yaşadığı aşkı unutmaya gelen Feribe aslında kendi içindeki iplerin kayboluşlarına şahit etmekle kalmıyoruz bir nevi nasıl hatırliyor, yaşıyor,öğreniyoruz.


Cer Modernde söyleşiden ;)


Kitap size Unutmayı değil Unutmamayı anlatıyor hissikabbel vuku :)  Bir de kitabı okurken muhakkak yanınızda minik bir defter olsun çok altı çizilesi, çok yazılası cümleler var.

Benim altını çizdiklerim :)

"Anladım", dedim. Sadece o kadarını diyebildim. Bazı acıların çünkü, cümlesi olmaz. Sözcükler, kimi manaların yükünü kaldıramaz.



Tek başıma seni özlemek çok zor. Hiç değilse sen de beni özleyerek el veremez misin?"

"Beklemek çünkü, bir olmazı oldurmayı umanların safdilliğidir. Gelecekler zaten kalbinizi yormadan gelir."
"Zira bazen kalp; minik, çalışkan bir fabrika gibi heves, heyecan ve aşk üretir, biriktirir. Depo dolup taştığında, nakil için başka bir kalp bulmak lüzumu baş gösterir. Kimi kez hiç düşünmeden, mümkün olan, hatta mümkünse mümkün olmayan ilk kalbe aktarır insan biriktirdiğini. Yani belki de aşk, birine duyulan hisler toplamından ziyade, kendi başına yetişen, sahibini arayan öksüz duyguların neticesidir."







2 yorum:

mithaD selim on 3 Ocak 2016 12:20 dedi ki...

kitabı yazın bir solukta okumuştum. benzer nitelikte esprilerin çok sık yapılması gibi küçük eleştirim dışımda zekice yazılmış çok iyi bir kitap. son tahlilde "ağaçtan düşenlerin" daha çok seveceğine inandığım, okuması keyifli bir kitap.evet.

şeyda nur Dincer on 4 Ocak 2016 09:37 dedi ki...

Merhabalr blogunuzu takibe aldim bloguma beklerim

Yorum Gönder