Aslı Erdoğan - Kabuk Adam

Bazen insana hiçbir şey hatırlamak kadar acı veremez, özellikle de mutluluğu hatırlamak kadar. Unutamamak. Belleğin kaçınılmaz intikamı. Herhangi bir iz taşınıyorsa eğer,bu bir zamanlar yara açıldığındandır.

Yaşadığımız anları dondurup cümlelere dökme çabası, çiçekleri kurutup kitap yaprakları arasında ölümsüzleştirmeye benzer. Hepimizin öğrendiği gibi, bir öykü, gerçekten yaşanmış da olsa gerçekliği yansıtmaktan çok uzaktır,onun bir kaç resminden,simgesinden oluşmuştur.

Kabuk Adam



Uzun aralar verdiğimin farkındayım ama hayat gayesi çalışmak gerek,üretmek gerek en önemlisi de umut etmek gerek. Sanmayın ki burada yazamıyorum diye okumuyorum,yeni oyunlara gitmiyorum! Asla ! Sadece bu aralar zaman sıkıntım var herkes gibi bir yerlere yetişme derdindeyim bir de kabuğumdan çıkma arefesindeyim,yeni yeni tilkiler üşüştüler başıma binbir türlü oyun oynuyorlar bana haliyle kafa bir milyon olunca blog yazıları aksıyor :)


Bugün size uzun zaman önce bitirdiğim ama ancak şimdi anlatabileceğim bir kitaptan söz etmek istiyorum. Girizgah kısmını atlamayıp okuduysanız ve beğendiyseniz tanışmamış olanlara ya da okuyup daha iyi tanımak isteyenlere bugün Aslı Erdoğan ve kitabı Kabuk Adam'dan bahsedeceğim.


Aslı Erdoğan'ı bilmeyenler için mini bir özet geçmekle başlıyorum. Aslı Erdoğan bir bilim kadını aslında bilgisayar mühendisi ve fizik mezunu. Yüksek lisansını  Cern'de hazırladı.Daha sonra yazma tutkusu ağır basınca doktorasını yarıda bıraktı ve yazmaya yoğunlaştı. Kabuk Adam yazarın ilk kitabı.  Karayipler'de iki haftalık bir eğitimde oranın yerlisi olan Tony adında bir adamla yaşamış olduğu anılarını anlatıyor.


Kitapta yazar kendini hiç saklama gereği duymadan her şeyini paylaşıyor okurlarıyla. Bir dönem intihara kalkıştığını, yaptığı işten memnun olmadığını sık sık yineliyor hatta bir buhranın eşiğinde ve kurtulamıyor işte tam bu esnada iki hafta Karayipler de sürecek olan  eğitimde tanıyacağı oranın yerlisi olan kabuk satıcısı Tony onun hayatının akışını bir anda değiştiriveriyor. Kitabı elinize aldığınız andan itibaren kesinlikle bırakmak istemiyorsunuz, ölümcül bir yabancılaşmayı, bir yerlere ait olamamayı, kişisel zaafları çok güzel anlatan bir öykü Kabuk Adam.  


"Cehenneme giden yolların iyilik taşlarıyla döşendiğini söylerler. Taşların altını kaldırıp bakın, göreceğiniz şey ikiyüzlülüktür."
 

Herkesin bir dönem yaşadığı bunalımlara, bir yere ait olamama hissine kılavuzluk eden bir kitap. Ağlaya ağlaya da okuyabilirsiniz, satır satır içinize işleyerek de. Yazarın kendisinden,hayatından çok bahsetmesi ilk anda size biraz samimiyetsiz gelebilir ama ilerledikçe kitap bu düşünceniz kaybolacaktır.


Kitap 140 sayfa ve Everest Yayınlarından çıkmış. Henüz Aslı Erdoğan ile tanışmamış olan ve fırsat kollayanlar için iyi bir başlangıç bana kalırsa.


Kitapla kalın :)

Yorumlar

  1. dikkatimi çekti bu kitap fırsatım olursa okumak isterim :)

    YanıtlaSil
  2. Yanılmıyorsam ilk kitabı ya da romanı. Çok beğenerek okumuştum, sonra Bir Kez Daha'sını okudum, o da güzeldi. Dilini sevdim iki kitabını daha kaptım, henüz okuma fırsatım olmadı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun zamandır okumadım bende bi ara gene okumayı planlıyorum :D

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan