Haruki Murakami - İmkansızın Şarkısı

Haruki Murakami okumaları tüm gücüyle devam ediyor benim için. Yeni bir yazar ve yeni bir edebiyat keşfetmenin yanı sıra bu adamı okurken çok çok bilgilendiğimi de bu kitabıyla belirtmeden geçmek istemem doğrusu.

Sahilde Kafka benim ilk okuduğum Murakami kitabımdı. Kafka Tamura'nın hikayesi gayet doyurucu olmakla beraber okudukça okumak ve Murakami'nin o eşsiz yorumu ile taçlandırdığı dünyadan çıkmak istememiştim kendi adıma. O kitaptan sonra biraz ara verdim haliyle ardından kütüphanede İmkansızın Şarkısı'nı görünce neden 2. Haruki Murakami kitabım bu olmasın dedim. Bu kitapla alakalı yazarın kitabı gereğinden fazla uzattığı ile ilgili duyumlar alınca biraz ürkmedim desem yalan olur haliyle ama sonradan Murakami yine yapmıştır yapacağını dedim ve üç gün önce onu okumaya başladım ve elbette kitabı az önce bitirince sizinle paylaşmak istedim. İmkansızın Şarkısı tek kelimeyle mükemmel ötesi !!


Hemen kitabın konusuna geçmek istiyorum. Vatanabe 19 yaşlarında olan bir üniversite öğrencisidir ve çok yakın arkadaşı Kizuki'nin ölümüyle adeta yıkılır. Kizuki onun en yakın dostlarından biridir ve bu ölüm bir anlamda onu yaşam karşısında yalnızlaştırır nitekim Vatanabe Kizuki'nin kız arkadaşı Naoko'ya içten içe sevmektetir. Naoko ise erkek arkadaşının ölümüyle adeta yıkılır ve çareyi ortak arkadaşları Vatanabe'ye sığınmakta bulur. Bu ölüm iki genci birbirine yaklaştıracak ve aralarında duygusal bir yakınlaşma başlayacaktır. Çok geçmeden Naoko da Vatanabe'yi sever ama aklının bir köşesinde hala ölen erkek arkadaşı vardır. Naoko'nun bu hassas durumundan faydalanmak istemeyen Vatanabe ona karşı onun istediği biçimde yaklaşır ancak Naoko'nun psikolojik sorunları derinleşir ve okulunu burakır bir süreliğine bir kilniğe yatar. Bunu öğrenen Vatanabe ona sürekli mektup yazar ve arada o isterse onu ziyarete gitmeyi sürdürür. Bu şekilde aylar geçerken Vatanabe okulda çekici bir kız olan Midori ile tanışır ve aralarında bir yakınlaşma başlar.





Midori ile yakınlaşmasından sonra ona aşık olduğunu ama Naoko'yu da sevdiğini her fırsatta dile getiren kahramanımız Naoko'nun intiharıyla derinden sarsılır ve kendine gelmesi zaman alır en nihayetinde Tokyo'ya geri döndüğünde onu sabırla bekleyen Midori'yi bulur.


Murakami'nin okuduğum iki kitabında da yoğun bir cinsellik var ama bu beni rahatsız etmedi zaten yazarın yaşamından da kesitler var yazdığı kitaplarında. Okurken ben çok zevk aldığımı belirtmeliyim.

Sahilde Kafka yorumu da blogda bir göz gezdirmeniz yeterli ;)

Yeni bir kitapta görüşmek üzere :)

Yorumlar

  1. Okumayı en çok istediğim ve en çok merak ettiğim yazarlardan birisi Murakami:) Çok da güzel anlatmışsın, iyice merakım kabardı:)) listeme ekliyorum canım, en yakın zamanda okuyacağım inşallah, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. Beğenmene sevindim canım bence Murakami'nin bütün kitapları belli aralıklarla okunmalı ,:):)

    YanıtlaSil
  3. Murakami benim de çok merak ettiğim bir yazar.En yakın zamanda ben de okuyacağım.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Zülfü Livaneli - Elia ile Yolculuk